fredag 28 maj 2010

Min oas

smultronplanta
min härliga solstol...
Varje sommar har jag lite blommor i mina lådor på balkongen men jag har en tendens att glömma bort dem så att de till slut dör. Det är ju inte lika fint som när de blommar. 

Men i år tror jag att det blir en förändring. Gjorde i ordning där ute i onsdags och jag älskar det redan. Jag tar en extra tur till balkongen när jag går upp på morgonen bara för att se hur fint det blev. Och innan jag går och lägger mig gör jag samma sak. 

Så idag när jag satt där med en kopp kaffe och med en bok kände jag mig lugnare och lyckligare än på länge. Även om framtiden och mitt liv är mer osäkert än någonsin kändes det inte oroligt.
fina blommor
Jag tror minsann att jag har hittat min oas. Min plats där jag kan andas liv. Det känns bra.

1 kommentar:

Sara sa...

Så härligt fint. Kram!