torsdag 21 augusti 2008

trött trött trött

Har packat inför helgen - fina Helena och hennes karl ska gifta sig. Så i morgon förmiddag åker jag upp till Stockholm. Var väl inte helt tidigt ute med klädesval och jag har velat lite mycket fram och tillbaka, men nu blir det bara en klänning som följer med i väskan.

Ska se om jag kan träffa brorsan en sväng innan jag ska möta upp Tesse - ska bo hos henne och Harry. Plus deras hund som jag för övrigt aldrig har träffat. Ni som känner mig vet att jag inte är överförtjust i hundar... Fast jag chockade mina vänner häromdagen när jag kom hem och sa att jag kunde tänka mig att skaffa hund. Men inte så länge som jag bor här och är borta med jobbet så pass mycket som jag ändå är. Så det lär ju dröja i alla fall ett par år innan det kommer in en hund i mitt hem. Eller i alla fall i min ägo.

Nu resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt. Måste komma ihåg att ge lite näring åt mina gröna växter för om jag inte gör det kommer de att döden dö... Men i övrigt blir det lugnt - eller iofs så är det väl inte så jobbigt att vattna blommorna. Har packat och diskat och ska väl komma fram till vad jag ska få i mig till kvällsmat.

Så jag säger tack och adjö och så hörs vi igen.

Inga kommentarer: