lördag 30 augusti 2008

Snart är den här dan slut

På tal om matfestivalen ja... När jag och Veronica var på väg tillbaka till min bil så ser vi - eller rättare sagt, vi hör något märkligt ljud. Lite sådär surrande på nåt vis. Vänder mig om och vad ser jag? Jo, två stycken golfbilar kommer körandes mitt på gatan. Nu hör till saken att vi inte är i närheten av en golfbana...

Medan vi funderar och diskuterar huruvida det ens är lagligt att köra med golfbilar utanför en golfbana så ser vi att det är personal som jobbar med matfestivalen som kör. Så då känns det som att det är ok. Men med tanke på att det hela ser så ofantligt roligt ut så är jag på väg att hiva upp min mobil för att filma, men inte hinner jag det.

De väljer att svänga av en gata tidigare än där vi står och det med en sån fart att den enes snusdosa åker ur fickan och rullar så fint gatan fram.

Det är sånt som förgyller tillvaron. Annars har väl dan varit hyfsat ok. Det har snurrat jättemycket och när vi stod inne på mummel och sa hej till Emma så slog det lock för örat och det började tjuta. Jag kan få det när jag känner mig stressad, men jag tycker på ett sätt att jag inte varit det idag, så jag förstår det inte riktigt.

Jag blir så himla rastlös och när vi var hem till Veronica och skulle kolla på film så gick jag omkring som en osalig ande halva tiden. Vi stängde av filmen och jag åkte hem istället. Inte för att jag är särskilt trött - bara ofantligt rastlös.

I morgon ska jag till kyrkan på möte. Har inte varit där på hela sommaren och det känns nästan konstigt att gå dit. Men det ska bli gött. Jörgen är alltid bra när han predikar. Sen blir det söndaglunch hos mamma och pappa. Brorsan och hans familj kommer också förbi så det blir nog trevligt. Hoppas bara att jag inte är så snurrig då...

Kram Cece

Inga kommentarer: