lördag 16 augusti 2008

Kaffe, chilinötter och stearinljus

Är man hemma hos Pernilla så vet man några saker. Man får definitivt kaffe. Med stor sannolikhet finns det chilinötter men det är en sak som man vet till 100%. Och det är att det tänds stearinljus. Jag vet nog ingen som har så mycket ljus i ett och samma rum som hon. Veronica har haft ledningen förut men hon förlorar så stort nu så det är löjligt. Jag sitter här och tittar på 22 ljus - i ett rum. Mysfaktorn är så stor och det är så grymt skönt att bara softa här ikväll. Blev erbjuden en tur till Hjo för att gå på konsert men jag hade ingen större lust med det. Så nu sitter jag här - i en skön soffa med trevligt sällskap och med massor av ljus. Att man sen fått veckans godaste kaffe gör inte kvällen sämre.

I morgon blir det möte i mission för att sen få lunch hemma hos mamma och pappa. Brorsan och hans familj ska också dit så det blir nog lite trevligt. Hinner nog med en kopp kaffe hos Brita på kvällen. Har med det i planeringen i alla fall.

Nu Pernilla - ska jag va lite social med dig istället för att sitta här och skriva. Just det - måste ju bara säga att jag är så sjukt imponerad av Usain Bolt och Michael Phelps...

1 kommentar:

Anonymous sa...

Nu ska inte fröken Dahl ta i så hon spricker här... visst brukar jag tända lite ljus och koka kaffe... men men, det är ju bra att du gillar det :)