söndag 17 augusti 2008

Orutinerat...

Borde sova... men vad gör man när hjärnan jobbar för fullt? Den går igenom mötet i morgon - vilka sånger jag ska sjunga och vad jag ska säga. Den går igenom torsdagkvällen när jag var hos L och pratade. Den går igenom alla beslut jag tagit de senaste dagarna. Den planerar lite jobb. Den går igenom vad jag ska göra i morgon.

Och alla de här tankarna i kombination med att jag sov en timme i eftermiddags kanske gör att jag har vissa problem att somna nu. Plus att jag drack två muggar kaffe hos Pernilla - men jag tror inte att de spelar in. Det var faktiskt vid halv nio jag drack denna välsignade dryck så det är ju nästan 6 timmar sen...

Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Ligga kvar och känna panik över att jag inte somnat? Sitta här vid datorn lite och skriva av mig här på bloggen? Eller läsa nån annans blogg kanske? Eller så går jag och lägger mig igen och sätter på tvn. Det brukar funka. För när jag hör något annat ljud så hörs inte mina tankar så mycket och jag somnar lite lättare. Det är i alla fall värt ett försök.

1 kommentar:

lilla hjärtat;) sa...

Gött min älskade...jag gillar din blog! Äntligen...känns som DU och kul för mig att följa dig utöver telefonen! du e grym hjärtat!