måndag 25 augusti 2008

Lugn start...

Varför gå ut hårt med elever när man kan ta det lugnt? Idag så har jag förvisso varit på jobbet mellan halv elva och fem, men jag hade bara tre elever. Den fjärde blev sjuk och sångensemblen och kören börjar först nästa vecka. Så jag kan väl inte säga att jag jobbat alltför hårt idag.

Fast jag satt i och för sig och skrev ca 60 kuvert... Så lite har jag minsann gjort.

Var ner till kyrkan direkt efter jobbet och kollade lite på sånger till församlingslägret. Ska vara ansvarig för lovsången där och det känns så himla roligt! Dessutom får jag hjälp av ungdomarna så det blir full sättning - i alla fall två-tre samlingar.

Det har blivit lite förändring för mig på jobbfronten så jag vet inte om jag kan bo kvar här i Tibro. Känns asjobbigt att behöva lämna församlingen. I min väg tillbaka till tron på Gud och tron på församlingen så har den varit min plats att bli hel på. Plus att vi har nog Sveriges i särklass bästa pastor... Men men. Jag utgår från att jag kan bo kvar här - i alla fall ett år till.

Nu ska vi grilla lite mat på Pernillas balkong. Måste ju utnyttja en av de sista sommarkvällarna.

Kram Cece

1 kommentar:

Hilda sa...

du skriver annorlunda som du sa nu än vad du gjorde här. men du skriver likförbannat riktigt bra! keep up the good work darling. haha jag ska försöka att inte kommentera mer, låter som värsta stalkern ;)