fredag 15 augusti 2008

Lite mera klarhet

Det var värt att åka till L igår och prata. Har varit helt slut idag och ska gå och sova nu, men tillvaron är betydligt klarare och jag tror att jag vet hur jag ska ta mig ur den situation jag har varit och är i. Jag har väldigt lätt för att hamna i att jag tycker synd om mig själv. Och jag har galet svårt att släppa kontrollen... Både när det gäller omständigheter, men framförallt när det gäller Gud. Han är så diffus och jag vill gärna ha saker klart och tydligt framför mig. Men Han funkar ju inte så.

Så även om jag haft lite ångest idag, så har jag ändå känt igen mig själv igen. Och jag har varit mer lyhörd för hur jag mår. Förut när jag hade lite folk här så insåg jag att om jag skulle fixa kvällen hemma hos några vänner, så var jag tvungen att gå undan och vila lite. Så jag gjorde det - och vad hände? Jo jag fixade kvällen. Ångesten höll sig på en rimlig nivå och jag hade riktigt, riktigt trevligt.

I morgon ska jag sova utan att ställa klockan - såååå skönt! Sen blir det frukost och så pallra mig ner till kyrkan och öva lite. Ska sjunga i mission på söndag så jag behöver kolla igenom lite låtar. Har även vilka bibelord som pastorn ska predika utifrån så vi får väl se om det blir att jag skriver nån låt. Har lite idéer i huvudet...

Så i morgon blir en dag då jag ska skriva ner på papper vilka beslut jag tagit efter att jag pratat med L - och sen maila iväg det till han, jag ska ta mig tid med Gud - länge sen nu... och sen ska jag nog bara vara hemma och ta det lugnt. Det går ju en del OS :-)

Inga kommentarer: