lördag 24 april 2010

Vaken trots stilnoct

Det är märkligt att mina sömnproblem ska dyka upp två nätter i rad... Hade svårt att somna även igår men då hjälpte det när jag tog en tablett, men inte idag. Tog den för nästan två timmar sedan och har inte känt av någon effekt alls.

Det kan betyda två saker:
  1. Jag är så uppskruvad i mitt inre och jag går på högvarv så det slår helt enkelt ut den väntade effekten.
  2. Jag börjar tåla medicinen mer och behöver starkare dos för att den ska hjälpa.
Personligen tror jag mer på teori 1. För grejen är så här - jag tar inte medicinen varje natt just för att jag inte ska bli van vid den, så jag vet att jag kan sova utan den. Så sent som igår reagerade kroppen som vanligt på den och det var lugnt. Men inte idag.

Har istället kollat färdigt på band of brothers - sååå sjuuukt bra serie! Se den om du inte har gjort det tidigare. Jag gillar krigsfilmer / serier och nu när de dessutom har överlevande sedan kriget som är med och berättar i början - det ger det hela en så skön trovärdighet. Det blir på riktigt. Surt nu bara att jag har kollat på alla avsnitt. Har i och för sig fem avsnitt kvar av the pacific som jag ser fram emot.

Men nu närmast - project runway. Om jag inte kan sova alltså...

1 kommentar:

Anki sa...

Jag tror också på nr 1 det är så som jag brukar känna mej! Hoppas att du somna tillslut iallafall!