måndag 26 april 2010

Dålig dag

Livet känns lite jobbigt idag. På ett sätt har jag kommit väldigt långt mot var jag var när jag först blev sjuk, men idag känns det som att jag är tillbaka på ruta ett igen. Det värker i både fötter och händer och jag är jättestel.

Minsta ljud skapr oro och mobilen är på ljudlös - men det hjälper inte. Sms eller telefonsamtal startar igång ångest. Jag finner mig själv säga ja till saker igen, saker som jag egentligen inte är säker på att jag vill. Men jag vill inte ställa till problem, inte vara den som gör någon besviken.

Jag är tröttare än på länge. Saknar både hunger och mättnadskänslor. Jag kommer på att jag ska jobba i morgon och hjärtat slår hårdare, känner mig stressad. Känner att jag borde må bra.

Vet inte riktigt hur jag ska hantera det här bakslaget. Jag vill bara vara ifred...

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Usch det låter inte bra att du har hamnat på ruta ett igen. /Kram

Nina sa...

Hoppas att bandet inte är nåt som du säger ja till när du egentligen vill säga nej - för det är ok att säga nej!
Kram och tänker på dig!!

Anki sa...

Jag förstår hur du känner precis. Jag har också svårt att säga nej,en del förstår inte och förväntar sej att man skall ställa upp. Jag svarar inte i telefon och stänger av mobilen och allt annat ljud som stressar upp mej. Vi måste lära oss att tänka på oss själva och våga säga nej när vi inte vill! Kram