lördag 24 april 2010

Trött dag, men bra

Har känt av den där sjuka tröttheten idag också. Trött på ljud. Trött på intryck. Det får mig att känna mig yr och hjärtat lever sitt eget liv inom mig. När jag blundar är det som att kroppen dras åt ett håll och världen ett annat. Mycket skumt. Samtidigt är jag övertygad om att det beror på att jag jobbar mer nu så det skapar inte så mycket oro.

Men i övrigt mår jag ganska bra. Jobbar en del med mig själv och försöker komma underfund med vissa saker - en del dagar går det bättre än andra. Har fortfarande svårt att förstå mitt värde i vem jag är och inte i vad jag gör. Tror att det är ett grundläggande problem hos många.

Jag har ett värde och jag betyder mycket för många - det vet jag, men jag har svårt att förstå det ibland. Tänker att "vad har jag att komma med?" Tur att jag har vänner som påminner mig om att jag faktiskt är värdefull. 

I morgon har jag inte någonting planerat. Ska nog fortsätta mitt band of brothers-maraton. Grymt bra serie. The pacific är för övrigt också sjukt bra. Samma producenter...

Nu - sova. Godnatt!

Inga kommentarer: