lördag 17 april 2010

Så var det med den sömnen

Har haft ett par nätter när jag har sovit utan sömntablett och det har funkat hyfsat. Men nu i morgon ska jag upp vid åtta för att vara med på en kördag och jag märker hur svårt jag får att varva ner, bara för att jag vet att jag har en tid att passa på morgonen. Suck.

För det mesta brukar min sömntablett kicka in ganska så snabbt - oftast inom en halvtimme. Men nu har det gått en timme och det är bara lite smått som jag märker att jag inte är riktigt som vanligt.

Får väl dra igång min nya älsklingsserie - accidentally on purpose - och se om jag kan somna till något avsnitt.

Godnatt på er!

1 kommentar:

Peter sa...

Märkligt är det, att hjärnan gång efter annan trampar in och påverkar tillvaron i den grad att det blir det svårt att ens försöka vara sig själv.
Tankar tänks bäst då kroppen är utvilad, och kan ge syre och näring åt hjärnans vindlingar...inte då vi inget hellre vill än att falla i sömnens ljuva skönhet.

Ofta sitter jag och kämpar för att hålla locken till mina ögon uppe, vilket i sig är lite tokigt att göra, för att sedan då ryggläge är intaget och dunet omsorgsfullt puffat, börja tänka och älta funderingar.
Vanligast är det, precis som för dig, då jag har en morgontid att passa. Inte ens sova-sött-utan-att-drömma-pilla fungerar...och efter en timme med synnerligt osorterade tankar sätter frustrationen in.
Med den ilsket pulserande i blodomloppet brukar jag få konstatera, jaha ännu en dag i mental dvala.

Jag önskar av hela mitt hjärta att du orolig sömn till trots, ändå haft en fin dag.

För övrigt instämmer jag i den klokskap du delade med dig av häromdagen...att det är våra egna liv. Inte ska vi göra något för att det förväntas, utan enbart för att vi själva ska må bra.

Beträffande val av vitaminer är jag inte särskilt uppmärksam, utan tar den burk som står lättast till...eller möjligen den burk vars etikett och färg attraherar mig mest.
Som tex Mitt val-Kvinna... Inte riktigt rätt, men några icke önskvärda effekter har jag inte märkt...än.

Som alltid, från hjärtat varma hälsningar
Peter