tisdag 30 mars 2010

Guds vatten

Jag behöver tvätta min bil. Den är både dammig och smutsig och det börjar även bli dags att byta till sommardäck. När jag väl håller på med det kan jag tycka att det är ganska okej, men det är så segt innan.

Man måste fixa fram vatten och bilschampo och tvättsvampar och man blir blöt och trött i armarna av alla försök att gnugga bort myggen som dött emot motorhuven. Men efteråt när bilen står och skiner i solen känner man sig ändå glad och det var värt de där timmarna som det tog att få den ren.

Ibland önskar jag att man bara kunde knäppa med fingrarna och så blir bilen ren, men det fungerar ju tyvärr inte så och likadant är det ju med en själv. Det skulle vara så skönt om man bara vaknade en dag och allt var löst och man hade inga problem.

För att få bilen ren behöver jag vatten och för att få mitt liv rent behöver jag Gud och även om vattnet gör mycket, blir det ändå inte helt rent om man inte gör lite själv. Det är jag som behöver gnugga och skrubba - men jag har hjälp av vattnet.

Det känns skönt att veta!

Inga kommentarer: