tisdag 2 mars 2010

Längtar...

Vet inte om jag håller på att bli sjuk. Eller sjuk-sjuk som ett par vänner till mig säger. Har världens huvudvärk och ät jättetrött. Jag brukar i och för sig inte alltid vara så pigg men det känns som en annan sorts trötthet. Får väl ta en ipren innan jag går och sover och se om det går över tills i morgon.

Har funderat en del på det kaos som jag upplevde förra veckan. Jag tycker inte att jag borde ha reagerat som jag gjorde, men å andra sidan är det ju inte alltid som man reagerar logiskt. Men om man bortser från logiken - eller frånvaron av den - så förstår jag inte hur det kunde bli som det blev.

Jag längtar efter trygghet, efter stabilitet. Jag vill känna att jag äntligen kan landa någonstans. Och nu när det verkar som att en del saker i alla fall faller på plats - då känner jag mig inte lugn. Istället blir det totalt kaos. Känslor och hela mitt inre vänds upp och ner.

Eller nu kanske det känns rätt bra. Nu när jag har fått lite distans till det hela. Men min första reaktion var ren och skär ångest. Och jag förstår inte. Men det kanske inte är meningen...

Inga kommentarer: