onsdag 24 mars 2010

Jobbig dag

Usch. Idag har det varit en jobbig dag. Började redan i morse när jag vaknade mitt i en dröm av telefonen. Inte för att det var jättetidigt, men tillräckligt för att störa min rutin. Kom iväg i samma tid som igår till jobbet, men idag var känslan att jag var sen, trots att jag skulle komma fram en och en halv timme innan första eleven skulle komma.

Hade noll tålamod på mina medtrafikanter och det kändes inte alls bra. Dock dök det bara upp tre elever idag och mellan alla hade jag minst fyrtio minuter vilket kändes väldigt skönt. Det skulle ha kommit tre elever till, men det gjorde det aldrig.

Har fått påminna mig själv om att ta det lugnt idag och komma ihåg att andas. Har känt mig überstressad och varje sak som har hänt har känts som jobbiga saker som bara är i vägen.

Är ändå stolt över att jag är tillbaka på jobbet igen, även om jag känner mig löjlig som reagerar som jag har gjort idag, tycker jag överdriver. Tre elever på en dag - fånigt att inte orka.

Men jag ska försöka fokusera på det positiva och inte på det som inte har varit bra idag. Är glad över att min sista elev är världens lilla guldkorn som förgyllde min dag. Att en annan elev som fortfarande sjunger för min kollega tittade in och gav mig en kram och sade att hon var glad att jag var tillbaka och att hon såg fram emot att få komma tillbaka till mig så småningom.

Jag fokuserar på det istället för att jag känna efter och märka att jag är helt slut. Att jag egentligen är för trött för att laga mat, men jag måste, matkassen står fortfarande kvar i hallen.

Ikväll blir det vila, vila, vila. Likadant i morgon. Det blir bra det.

Inga kommentarer: