söndag 21 mars 2010

Svårt att komma till ro

Jag mår bättre än på länge, ändå kan jag inte riktigt komma till ro ikväll. Inte så att jag känner någon direkt ångest, bara någon form av rastlöshet i kroppen som jag inte riktigt kan sätta fingret på.

På tisdag börjar jag jobba igen och det känns riktigt, riktigt bra faktiskt. Har fått höra av både kollegor och elever att jag är saknad och att de ser fram emot att jag ska komma tillbaka igen - det värmer mitt lilla hjärta.

I torsdags mådde jag bra hela dagen och jag minns inte när jag gjorde det senast. Ingen ångest, ingen oro, ingen stresskänsla - jag kände mig bara lugn och som vanligt och jag kände igen mig själv. Det var så länge sedan jag mådde så pass bra och det var nästan så att jag hade glömt bort hur det kunde kännas när man mår bra.

I morgon ska jag till Jönköping med en god vän - hoppas på att jag ska må rätt så bra då också.

Inga kommentarer: