fredag 22 januari 2010

trött och frusen

Då var det dags igen då - ännu en ny läkare. Min tredje på sju månader. Börjar bli lite segt faktiskt. Nu bad jag om en som inte ska försvinna och hon ringde mig idag. Visste inte ens om att jag hade en telefontid med henne - lika bra det för om jag hade vetat hade jag varit så sjukt orolig. Fick en tid hos henne halv fem på onsdag. Trodde att de slutade fyra - så jag gissar att hon jobbar över.

Det är verkligen inte rätt tid att byta läkare. Är redan uppstressad över att min sjukskrivning slutar nästa vecka. Märker hur jag faller tillbaka i gamla mönster. Trodde att jag hade kommit längre än så här. Tydligen inte.

Känner mig frusen och lite ledsen idag. Vet inte riktigt varför. Mitt synfel gör sig påmint och allt jag läser är suddigt. Är som att varken ögon eller hjärna orkar anpassa sig. Mina glasögon ligger hemma på bordet. Tänkte inte på att de skulle behövas ikväll.

Vill förändra. Göra nytt. Ändra layouten på bloggen. Ser att titeln inte har det typsnitt som jag har valt. Vill ändra om allt. Kanske ska göra det...

Inga kommentarer: