onsdag 6 januari 2010

lite ledsen

Tycker överlag att jag mår bättre men idag har det varit en dålig dag. Eller den började rätt ok. Men efter lunch började jag må märkligt. Först var det som att omvärlden inte riktigt hängde med - men sen när den gjorde det var det som att den inte ville sluta röra sig. Fick overklighetskänslor. Den där känslan då man är i gränslandet mellan vakenhet och sömn.

Kroppen har sagt ifrån vid minsta ansträngning idag. Hängde tvätt förut och fick mjölksyra i armarna. Var tvungen att pausa lite. När jag kom tillbaka upp till lägenheten kunde jag nästan inte andas. Att gå upp för fyra trappor tog slut på min ork.

Less på att inte må bra. På att det ska vara så här. Igår trodde jag verkligen att det hade vänt - det kändes så. Men så kommer ett bakslag idag. Som en smäll rakt i ansiktet.

Men alla mina måsten och borden ger mig inte dåligt samvete längre. Har lyckats ändra tanken så jag istället ställer mig frågan om jag behöver göra saker. Oftast gör jag inte det och jag är mer avslappnad.

Men idag är det ångest. Idag styr min stresskänsla. Och det gör mig ledsen...


Inga kommentarer: