torsdag 28 januari 2010

Var på vårdcentralen igår och fick träffa min nya läkare. Jag verkar ha tur och får träffa vettiga läkare - förutom den första som var ett riktigt stolpskott. Jag blev i alla fall fortsatt sjukskriven i ytterligare sex veckor och fick ett återbesök inbokat innan jag gick därifrån. Mycket skönt att slippa vänta på kallelse eller att jag ska behöva ringa och fixa med det.

I morgon blir det besök hos kuratorn igen. Har suttit med lite uppgifter jag fick av henne förra veckan och nu ska vi börja jobba på riktigt känns det som. Nu går vi in specifikt på ångesten och mina automatiska tankar. Innan är det som att vi bara har pratat och hon har lärt känna mig och mina problem.

Mitt inre går på högvarv mest hela tiden. Samtidigt är kroppen trött. Det krockar lite. Somnade strax efter tio igår och sov till tio idag. Vaknade några gånger - men orkade inte gå upp. Ikväll känns det likadant. Skulle kunna gå och lägga mig nu men det är för tidigt. Får nog starta en film eller nåt.

Inga kommentarer: