måndag 18 januari 2010

bit för bit

Hur kunde det bli så här? Hur kunde jag hamna i den här situationen?

Jag vet inte hur många gånger de senaste åren som jag har ställt mig de två frågorna. Jag har inte förstått någonting och jag har tyckt att det har varit så orättvist. Varför kan inte jag få vara lycklig? Varför ska jag ha ångest? Varför fick just jag en depression och varför blev jag utbränd som i sin tur ledde till en sjukskrivning?

Idag ler jag åt alla mina varför. För nu har jag kommit en bit på väg. Nu ser jag hur bit efter bit i livets pussel faller på plats. Nu är det inte längre bara en massa osammanhängade små bitar - nu ser jag hur en bild framträder.

Det ligger fortfarande många bitar kvar som inte har hittat sin rätta plats. Än ser jag inte hela bilden. Men det jag ser - det är så vackert!

Inga kommentarer: