lördag 16 januari 2010

kanske inte så stark ändå...

Jag känner att jag mår bättre och att jag orkar mer. Jag tycker att det går åt rätt håll. Men samtidigt undrar jag om jag lurar mig själv. Jag kanske inte alls orkar så mycket som jag tror.

Var borta hos pappa och tvättade min bil mitt på dagen. Efter det kände jag mig helt slut. Orkade inte prata. Ville inte äta. Ville bara försvinna.

Och nu ligger jag här på soffan under två filtar. Känner mig frusen ända in i märgen. Spänner hela kroppen och huvudvärken har inte släppt på flera dagar. Känner mig skakig och jag skriver fel hela tiden - kan inte riktigt tänka klart.

Funderar på varför jag mår så här nu. Det har ju känts rätt ok ett tag. Det enda jag kan komma på är att jag har slutat vila mitt på dagen. Tänker att jag sover ju ändå så länge (går oftast upp vid elva) så det känns som onödigt att lägga sig några timmar senare. Men det kan ju inte bara vara därför.

Vet att jag är inställd på att börja jobba igen första februari. Tänker att jag mår tillräckligt bra och att jag inte kan med att vara hemma längre. Har ju ändå gått tre månader snart. Men jag är rädd att jag inte ska orka. Att det är för tidigt. Men när vet man när det är dags då? Hur stark ska man vara?

Blir galen på alla frågor som finns inom mig...

Inga kommentarer: