lördag 30 januari 2010

Mycket märklig känsla i mig. På ett sätt känner jag mig lugn - har ingen direkt ångest. Men kroppen mår så konstigt och jag vet inte hur jag ska kunna beskriva eller förklara det.

Tänk dig att du har kört ett stenhårt träningspass. Pulsen är så hög och du känner nästan blodsmak i munnen. När du sätter dig ned och stannar upp känner du hur det drar så smått i dig - som att musklerna äntligen får slappna av. Det känns som att ditt inre skakar och hjärtat rör sig i takt med dess slag. Skakningarna får dig att känna dig orolig. Som att du är rastlös och inte kan komma till ro.

Så känns det. Sitter bara och väntar på att klockan ska gå så att jag kan få gå och lägga mig. Känner mig trött. Ledsen. Uttråkad. Eller inte uttråkad kanske - mer rastlös.

Det drar i kroppen på mig. Frustrerande. Har svårt att stava nu igen. Alltid när jag skriver så flyter det på och jag behöver inte tänka. Men nu ikväll skriver jag fel - om och om igen. Måste fundera på vissa ord vilka bokstäver som ska användas. Hur de låter.

Funderar på om jag ska gå och lägga mig istället för att sitta här. Ja, jag gör nog så. Godnatt.

Inga kommentarer: