söndag 17 januari 2010

Jag ber för dig

Jag borde nog sova. Kroppen känns tung och nacken håller uppe mitt lilla huvud som av någon anledning vill falla ned mest hela tiden. Men innan jag somnar vill jag be en bön.

En bön för alla er som inte har någon som lyssnar på er ikväll. För dig som inte har någon som säger till dig hur fantastisk du är. För dig som har det så svårt att orka med alla tankar och all ångest. Just dig ber jag för just nu.

Jag ber för dig som sitter där med kniven i handen och är redo att skära dig. Jag ber att du ska få kraften att stå emot.

Jag ber för dig som sitter och väljer om du ska äta maten eller om du ska fortsätta att svälta dig själv. Jag ber att du ska kunna se hur vacker du är.

Jag vill be för alla er som är rädda för att leva. Som känner sig osäkra över vad som ska hända. Jag ber att ni ska få känna lugn och frid över framtiden.

Jag ber för dig som är så långt ner i din depression att det bara är svart runt om dig. Jag ber att du snart ska få en enda liten strimma av ljus som kan hjälpa dig upp igen.

Jag ber för dig som känner att du snart går under av alla krav och att du måste prestera för att duga. Just dig ber jag för.

Ni har alla en egen liten plats i mitt hjärta ikväll så nu ber jag i Jesu namn - Amen!


Inga kommentarer: