tisdag 3 november 2009

I morgon

Jag önskar att jag kunde skriva av mig alla tankar som cirkulerar i mig. Det brukar inte vara ett problem - men ikväll känner jag mig bara tom. Orden vill inte formuleras i meningar. De stannar kvar i mig - studsar runt och får mitt huvud att värka.

Jag önskar att jag kunde få ur mig alla känslor som finns i mig. Att jag kunde få ner dem i ord. Men jag kan inte förstå vad det är jag känner. Jag känner inte igen dem.

Försöker göra saker hela tiden. Allt för att inte ge mina tankar det spelrum som de vill ha. Kampen är hård och jag slår mig blodig när jag desperat försöker vinna. Men det känns orättvist. Det känns som att jag är i underläge. Att jag inte har någon chans. Vill bara lägga mig ned och ge upp.

På ett sätt känns det som att allt har förändrats. Det känns nytt på något vis. Samtidigt känns det som att jag alltid har mått så här. Som att jag känner igen allt.

Men i morgon kommer allt ha förändrats...

Inga kommentarer: