torsdag 26 november 2009

Jesus

Vad är det för speciellt med det namnet egentligen? Ett namn som vilket annat, bestående av fem helt vanliga bokstäver. Men i kombination blir det något mäktigt.

Jesus

Varför är det så svårt att säga det namnet? Jag har ju inga problem med att säga Gud. Gud - hur enkelt som helst. Men Jesus - det tar liksom emot. Det är svårare på något vis. Har du märkt det?

Det kanske är sant det som jag har hört så många gånger. Det är kraft i namnet Jesus. Namnet över alla andra namn. There's something about that name Jesus.

Undrar om det är därför som så många har åsikter om Honom. Namnet som inte lämnar någon oberörd.

Märkligt...

Men även om det ibland är svårt att säga det - namnet Jesus alltså - vill jag ändå göra det. Och det kanske är så att när det är som svårast att säga det - det är då man behöver Honom som mest.

1 kommentar:

messan sa...

Åh, vilken vacker bild du har. Tilltalar mig. Tack för tipset om glöggen! Jag såg att de hade många olika smaker. Lingon och en med chocklad i. Vad tror du om den? Ska testa din med vanilj, lät så gott:)
Kramar till dig