onsdag 4 november 2009

Dag ett...

Sjukskriven.

Jag har blivit sjukskriven. Det känns märkligt att säga. Igår när jag skulle sova så snurrade ordet runt i min hjärna. Och varje gång det kom fram till medvetande så fyllde rädslan min kropp. Skapade ångest och kyla.

Idag har jag inte känt samma rädsla - mer bara att det känns väldigt konstigt. På ett sätt känns det som att jag har haft en ledig dag - bara att jag har varit rätt trött och jag har faktiskt suttit eller legat på soffan precis hela dagen. Funderade ett tag på om jag skulle orka mig ut på en promenad men jag slog undan tanken.

Chattade med en kollega förut och han sa att jag var saknad på jobbet. Det värmde att höra det. Men efteråt var jag helt slut. Blev väldigt tydligt att jag inte har så mycket marginaler längre.

Pratade med äldsta brorsan förut på telefon. Han är bra han. Han var orolig för mig och tyckte det var bra att jag nu skulle få hjälp. Även min andra bror är orolig för mig. Jag tycker inte de behöver vara det.

Idag har tankarna kommit att jag bara överdriver - att jag bara är lat. Samtidigt vet jag att det inte är så. Men tankarna finns där i alla fall. Gnagandes på mitt inre.

I morgon ska jag in till stan och dricka kaffe med ett par goda vänner. Jag hoppas bara att jag orkar. Får mjölksyra bara av att skriva...

Inga kommentarer: