torsdag 15 juli 2010

Var inte rädd - det kommer att bli bra.

Tisdag 18:06

"Var inte rädd, det kommer att blir bra", var den katolska prästens ord på mässan ikväll. Han sa det flera gånger och jag upprepade det för mig själv om och om igen. Var inte rädd, det kommer att bli bra.

Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. Hade ingen aning om vad som skulle hända. Det kanske var det som gjorde att jag kunde höra det han sa. Var inte rädd, det kommer att bli bra.

Är man inte katolik får man inte delta i deras nattvard. Men man kan få gå fram och få Guds välsignelse istället. Så med handen på hjärtat stod jag där och kände hur Gud kom. Kom och berörde mig. Rörde vid mitt bultande hjärta.

Det var det jag ville. Det var det jag hoppades på. På Gud. Det var inget himlastormande mirakel. Snarare som en stilla beröring av mitt inre. En minskning av ångesten. Av oron. Det är inte borta. Både oron och ångesten finns kvar. Men den är mindre.

Kom, Herre kom!


2 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Tittade på bilderna som du lagt upp - så vackra! Och läste - känns som om det är bra att jag har din sida som bokmärke. Tycker om dig! Kram från Ulle

Marie-Louise sa...

Vilken otroligt vacker bild.