söndag 18 juli 2010

Delaktig

Idag har det varit en sådan där dag. Då det känns som att livet som man lever inte är på riktigt. Man lever egentligen i en annan värld och det är som att tillvaron är på låtsas. 

I några dagar har det känts skitjobbigt att vara singel. Jag blir inte yngre och jag längtar efter barn. Inte så att jag går sönder, men jag skulle gärna vilja ha barn någon gång. Men för att få barn behövs en man, vilket jag inte har. Jag hör även till dem som vill vara gift innan jag får barn... Det går ju sådär med den saken. 

Ibland har jag dagar då jag tänker, hoppas och drömmer om ett annat liv. Ett liv med man och barn. Idag har det varit en sådan dag. Jag har drömt om mitt bröllop och jag har vissa stunder känt mig lycklig, för det har varit som att drömmen har varit på riktigt. 

Jag har drömt om hur klänningen ska se ut, hur frisyren ska vara, blommorna, en del gäster och om de bekväma skorna. Det enda jag inte har fått någon tydlig bild av är mannen. Vem är han? Hur ser han ut? Hur är han? 

Jag vet att det är ganska fånigt och naivt att drömma om de här sakerna, men jag måste få göra det. Jag måste få vara lite löjlig. Jag måste få drömma om det här när jag inte har det i verkliga livet. Jag vet också att livet inte blir strålande och perfekt bara för att man lever tillsammans med någon - det är jag fullt medveten om. 

Min dröm handlar inte om det - ett perfekt liv. Den handlar om att få känna sig delaktig i något större. Delaktig i någon annans liv.

Inga kommentarer: