tisdag 27 juli 2010

Är lite tyst för närvarande

Jag har inte skrivit här på några dagar och det är jag medveten om. Jag har lite tröttnat just nu på att skriva. Eller inte att skriva i sig, mer om det som jag måste få ur mig. 

Jag mår inte så jättebra just nu. Ångesten finns kvar men det har förändrats - vilket har gjort att jag inte vet hur jag ska hantera den. Om jag ska låta den härja fritt i mig eller om jag ska ignorera den. Oavsett hur jag gör så blir det jobbigt. Jag orkar inte alltid möta den och då trycker jag undan den genom att ta en sömntablett och gå och lägga mig. Jag kan heller inte ignorera den för länge för till slut kommer den upp till ytan med full kraft. 

Jag vet som sagt inte hur jag ska göra för att hantera den och det gör mig frustrerad, enormt frustrerad. 

Jag vill heller inte klaga. Jag vill inte att det här ska bli en ångestblogg där man bara kan läsa om hur dåligt jag för tillfället mår. 

Därför är jag tyst.

3 kommentarer:

messan sa...

Det viktigaste är att man skriver när man har lust och vill. Ibland är det ju bra att skriva av sig sina innersta tankar också. Men som sagt att följa sitt hjärta brukar vara bäst.

Var rädd om dig vännen!
Varma kramar

Camilla sa...

Det låter kämpigt! Du ska ju skriva om det Du själv vill. Har du tankar du behöver få ur dig och det känns bra för dig att skriva ner dom, så gör det! Det är ju din blogg. Jag skulle vilja skriva mer känslor och tankar i min blogg, men vill vara försiktig eftersom min minsta son läser den. Hoppas du ska må bättre snart!

Tankar från Oxelösund sa...

samtidigt är det många som känner igen sig så du gör helt rätt som sätter ord på det...alla kan inte det, det är en gåva...