onsdag 14 januari 2009

Tro

jag ser dig på natten när du slåss mot alla dina rädslor
jag vet att det inte är lätt
när livet och alla dess omständigheter trycker ner dig
när det känns som om du tappat bort dig själv
och du ser ingen mening

när du gråtit så det är slut på tårar
och när du har svalt din stolthet
då kommer du hitta tron som hjälper dig igenom allt

om du bara tror
tror på den du är
tror med hela ditt hjärta
och inte låter rädsla och fruktan ta över

tro
och se att du har en styrka inom dig
som kommer få dig på fötter igen
det enda du behöver göra är att tro

när du är förlorad och förvirrad
du vet inte vilken väg du ska välja
kom då ihåg vad livet tidigare har visat

för när dagen går mot sitt slut så finns det ändå en väg
bara du inte låter dina problem ta över
det är en sak som jag vet;
oavsett hur mycket det blåser
så kommer det alltid finnas något att hålla fast vid

jag kommer alltid att finnas här bredvid dig
jag kommer aldrig att förneka eller trycka ner dig
när du än behöver det så är jag där

om du bara tror
tror på den du är
tror med hela ditt hjärta
då finns det inget som kan bryta ner dig

om du tror på en ny morgondag
då kan vad som helst hända
och inget kommer att kunna hindra dig

bara du tror på dig själv...

Inga kommentarer: