söndag 4 januari 2009

Plats för vila

De senaste dagarna har jag insett en sak... Och jag vet inte om det är för att ett nytt år har börjat och man funderar på saker eller om det bara är något som jag kommit fram till ändå. För grejen är att jag har varit ledig från jobbet i nästan tre veckor nu över jul och nyår. Jag såg fram emot det hur mycket som helst och visste att jag var i stort behov av vila.

Och på ett sätt känner jag mig utvilad. Det har varit så skönt att inte ha en massa måsten, utan jag har istället kunnat göra precis vad jag känner för. Samtidigt så tänker jag så sjukt mycket när jag är ledig. När jag bara är hemma och tänker att jag ska vila, då drar hjärnan och dess tankeverksamhet igång och jag blir bara mer och mer uppstressad.

Och jag vet inte hur det är för dig, men jag måste hitta en plats och något tillfälle där jag kan vila utan att hjärnan hela tiden är aktiverad.

Vila för mig är när jag är bland goda vänner. Det är när jag sitter på balkongen med en filt och en kopp kaffe och bara tittar på det som händer i omgivningen. Det är när jag kollar på en film. Det är när jag umgås med Gud.

Det finns ingen färdig mall som passar för alla utan oasen och platsen där du hittar vila ser förmodligen helt annorlunda ut än vad den gör för mig. Huvudsaken är att du har någon plats där du återhämtar dig. För det behöver du...

Kram Cece

Inga kommentarer: