lördag 17 januari 2009

Hm...

Känner mig helt slut i kroppen, men är inte trött och kan inte somna. Känner mig hungrig, fast jag vet att jag kommer må illa om jag äter så jag låter bli. Får panik när jag är ensam hemma, men samtidigt blir jag rastlös när jag är bland folk. Har inte huvudvärk, men det känns som om någonting trycker runt hela hjärnan. Fryser inte, men skakar inombords.

Och hur ska jag kunna förklara för mina vänner hur jag mår när jag inte själv förstår någonting? När den största delen av min tillvaro består av en massa frågor som jag inte vet svaret på...

Funderar på om jag ska söka efter svar, men vet inte i vilken ände jag ska börja i. Jag vet inte ens om jag kommer få några svar eller om jag kommer orka. Jag vet ju att det blir jobbigt.

Samtidigt vet jag att det är värt det. För även om jag är helt slut och det känns som om all kraft är borta, så är det inget alternativ att fortsätta så här. Och jag har ju orkat en gång tidigare så varför skulle jag inte orka nu?

Jag får helt enkelt skrapa ihop all kraft jag har och bestämma mig för att det ska ändras, att tillvaron ska bli bättre.

För jag orkar inte riktigt med hur det är nu...

Inga kommentarer: