tisdag 20 januari 2009

Fokusera på rätt intresse...

Jag vet inte hur det gick till eller när det hände. Men nånstans utmed livets väg har jag tappat bort delar av mig själv. Precis som ett gammalt fordon kan tappa några av sina delar om den åker på en gropig väg - så känns det för mig.

Det har skakat lite och jag har inte ens märkt att något försvunnit. Men nu är det som att det är så mycket av mig själv som inte längre finns kvar så nu kan jag inte annat än märka det...

Och jag är inte säker på hur jag ska göra. Ska jag leta reda på de gamla delarna och försöka reparera dem så gott det går eller ska jag söka efter nya uppgraderade delar?

I helgen blev jag så medveten om att jag glömt bort vad jag tycker är roligt. Det känns som om jag bara vet vad jag inte tycker om och fokuserar på det. Och allvarligt talat - hur bra blir ens tillvaro om man bara ser det som man tycker är tråkigt?

Men när jag tog lite tid och funderade så kom jag fram till att jag i alla fall har ett intresse som jag tycker är roligt. Och jag bestämde mig för att ta tag i det och tillbringa lite tid med det och vem vet - om jag fokuserar på den enda saken jag just kommit på är kul, kanske kommer jag på fler grejer...

Inga kommentarer: