måndag 9 augusti 2010

Vem?

När jag var liten fanns det en saga som hette "vem kan trösta knyttet?". Jag kom att tänka på den nu ikväll. Inte så att jag behöver tröstas för min egen del. Känner mer bara "vem kan älska mig?".

Jag. En överviktig kvinna strax över trettio. En som varit sjukskriven. Som har en depression och ångest på det. Som äter antidepressiva tabletter varje dag - 40 mg på morgonen och 15 mg på kvällen. Plus 10 mg sömntablett. Jag. Ett psykfall. Som har en psykanamnes. Vem kan tänkas vilja älska mig? 

Vissa dagar är det jobbigare än andra att vara singel. Vet inte varför. Det kanske är så bara. Vill inte erkänna det men den biologiska klockan tickar. Obönhörligt och högre för varje dag. Försöker att inte lyssna på den utan istället se till vad jag har. Vad jag kan vara lycklig över. Det funkar inte alltid. Just nu är det en sådan stund. Jag vill bara vara ifred. Ensam. Vill ha tyst.

2 kommentarer:

ejja sa...

Skickar en Stor Varm kram från norr!!!

Marie-Louise sa...

Skickar en värmande kram från Farsta. Ja livet är inte lätt att leva, men jag tror att det någonstans finns någon för alla. Det gäller bara att hitta varandra och förstå att det var menat så.