torsdag 19 augusti 2010

Tro

Just nu står jag inför ett val. Ett val som - ju längre dagen har gått - inte känns lika skrämmande längre. Livet är fullt av förändringar och vägen som man går på, blir inte så rak eller tydlig som man en gång trodde. Men det behöver ju inte betyda att det blir dåligt eller sämre på något vis.

När jag svängde in på min gata för en timme sedan mötte jag en bil i korsningen. Inget nytt i sig, men mina ögon föll på registreringsskylten och jag kunde inte låta bli att le. TRO stod det. Tre enkla bokstäver som bildade det fantastiska ordet TRO.

Det kanske är därför som jag känner mig så mycket lugnare nu. Jag behövde bli påmind om att jag behöver luta mig tillbaka och tro. Tro att det blir bra. Tro att Gud har sin hand med i allt. Tro att den här förändringen leder till det bättre.

Tro att det är dags nu.

1 kommentar:

Tankar från Oxelösund sa...

hmm jag brukar leta efter tecken när livet är jobbigt, ett ord i ett horoskop, eller en fåel som sjunger bara för mig.

ibland är man så stark så stark och ser bara ljust på livet, och ibland är det totalt nattsvart. Då tvivlar man på sig själv och att det ska bli bättre.

där är jag nu, vågar inte tro, jag har gått i terapi ett par år och trodde jag visste bättre, hade lärt mig mitt värde och att tro på mig själv men nuär jag spyfärdig igen.

sover inte, kan inte, orkar ingenting. hemskt!

ha det bra i alla fall!

Kram Mia