måndag 9 augusti 2010

Tänker fel

Jag har fallit tillbaka i ett lite felaktigt sätt att tänka. Jag tycker inte att jag borde göra det - jag mår ju ändå bättre nu. Men jag har kommit på mig själv med att i flera dagar ha svårt att särskilja på mig och min sjukdom. Jag tänker att jag är min depression. Istället borde jag tänka att det är något jag har.

Man kan tycka att det är en väldigt liten skillnad, men så är det inte. Jag är ju inte min depression, det är ju något som jag har. Om det beror på att det är sjukdom som är psykisk, eller om det handlar om någon typ av sjukdom som är kronisk - jag vet inte. 

Jag tror att jag kommer att bli frisk från min depression, men jag tror att jag kommer att ha lättare att bli sjuk igen. Min ångest tror jag inte att jag kommer att bli helt fri ifrån - men jag kommer att lära mig att leva med den. 

Nu ska jag bara lära mig att tänka rätt igen.

2 kommentarer:

Anki sa...

Ville bara Tacka för kramen!

Anonym sa...

Det är konstigt,men när jag läser bloggar och kommer in på sånna som påminner om det som varit och det som är i mitt eget liv känns det som osynliga band mellan bloggarna.
Depression. En djup. Fick jag.
Bland annat...

Jag vill sluta med antidep.
Gått upp mycket i vikt.
vet inte om det är läge.
JAG VILL att det ska vara läge nu,
men kanske inte min kropp...

Varm kram!