måndag 16 augusti 2010

Jag sover inte

Det är få saker som jag finner så frustrerande och stressande som att inte kunna sova. Att sova är så basalt och grundläggande för att fungera som människa och när det behovet rubbas - då rubbas hela tillvaron.

Ikväll fick jag ingen som helst effekt av sömntabletten. Ingen överhuvudtaget. Väldigt, väldigt frustrerande. Ögonen sved av trötthet redan vid nio men jag har ändå inte kunnat somna.

Nyss gav jag. Jag gick upp, tog ett varv i lägenheten och lade mig i soffan istället. Öppnade balkongdörren och hoppas på att jag känner mig mer lugn här. Att ångesten som sömnlösheten skapar ska försvinna och istället ge rum åt vila.

Jag ska upp och jobba i morgon. Klockan ringer 06:00 - det är fem och en halv timme tills dess...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis din känsla.
Å här sitter jag.

Anki sa...

Jag har också det problemet att inte kunna sova fast man tagit sömntabletter.

Cece sa...

Åh visst är det frustrerande!!! Anki - jag läste att du slutar skriva på din blogg, jag kommer att sakna dina inlägg. Men bara du vet vad som är rätt att göra. Kramar om!