onsdag 30 mars 2011

Min bön för dig!

Du vet väl om att Gud har en alldeles speciell och särskild plan för dig. Att ditt liv inte är en slump, eller ett misstag. Det kanske du har fått höra, men det är inte sant.

Det som däremot är sant är att du är älskad av den högste. Av skaparen själv är du älskad. Hans kärlek är den största, den renaste, den djupaste och mest äkta. Möter du den kärleken så blir du mer hel än tidigare, för på något märkligt sätt tar den bort den värsta smärtan. Den kärleken får dig att fokusera på rätt område i ditt liv. Den får dig att vilja fokusera på Honom själv. Och tro mig när jag säger att det blir så.

Jag har själv varit där, fast i depression, ångest och i destruktivitet. Och jag trodde att jag var utom hjälp, att man redan hade försökt allt och att det var lika bra att ge upp.

Men jag hade fel och det är jag glad över.

Idag lever jag ett helt liv, för jag mötte Jesus själv. En alldeles vanlig måndag för några veckor sedan mötte jag den störste. Och just därför är jag så övertygad om att även du kan möta Honom. Men i väntan på att tiden ska vara inne så kommer jag att be för dig. Be att du ska orka. Att du ändå ska få känna Guds kärlek genom en annan människa. Att Gud ska leda människor in i ditt liv som kan stötta, hjälpa och uppmuntra dig till att orka leva ett tag till.

Så nu innan jag går och lägger mig så ber jag en bön för just dig!
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: