söndag 27 mars 2011

Dagens mannakorn

Jag har en app i min telefon där jag får ett bibelord varje dag. Nästan som den hederliga mannakorn som man hade när jag var liten. Jag minns att min farmor hade en sådan ask och att jag alltid ville ta ett kort där...

Idag när jag "tog mitt bibelord" fick jag en vers ifrån psaltaren. En lång och fantastisk bok som skänker tröst många gånger. Jag kollade hur sammanhanget var runt den versen och jag blev så glad ända in i själen. För det stämde så väl överens med hur jag känner det just nu.

Mitt hjärta är redo, Gud,
mitt hjärta är redo,
jag vill sjunga och spela.
Vakna min själ, vakna harpa och lyra,
jag vill väcka morgonrodnaden.
Jag vill tacka Dig, Herre, bland folken,
jag vill sjunga Ditt lov bland alla folk. 
Ty till himlen når Din godhet,
till skyarna Din trofasthet.

1 kommentar:

Anonym sa...

vackert