måndag 21 mars 2011

Så värdefull!

Andas - och vet att Gud andas sitt liv i dig.
Lev - och vet att Gud lever i dig.
Vila - och vet att det är Gud som håller och bär dig.

Han sträckte ut Sina armar av kärlek och öppnade upp Sin famn för dig. En famn så full av kärlek. Det finns ingen större kärlek än Jesu kärlek. Han tog allt, all ångest, all destruktivitet, allt mörker, all synd och ändå älskar Han dig. Med en kärlek utan gräns.

För Honom är du den mest dyrbara pärlan. Den som betyder mest. Han ser dig som sin älskade dotter och Han kommer aldrig - aldrig någonsin att sluta älska dig.

Det spelar ingen roll vad du gör eller vad som händer - Hans kärlek är större.

1 kommentar:

Vattenslangen sa...

Tycker så mycket om att jag har kvar dig på min lista. Där som jag enkelt kan gå in och se det nya du skrivit. Om det är ok så lägger jag gärna en länk på min sida till din sida-det har jag inte gjort än. Kram till dig!