söndag 13 mars 2011

Så tacksam!

Min förundran över vad Gud gör i mitt liv håller i sig. Den beröring som Han gjorde i mitt liv i måndags är något bestående. Mitt hjärta är inställt på Honom och jag känner att jag älskar Honom - på riktigt.

Jag kan inte sluta le för Gud är så god. Och Han slutar aldrig att älska mig. Han slutar aldrig att beröra mig. Och när jag lyssnar på den här sången så är det som att jag står i Guds vattenfall. Att Han fortsätter att ösa av Sin kärlek över mig. Och det är så fantastiskt!

Och så här ligger det till - om jag som är den mest envisa och kontrollerande människan jag känner kan bli berörd av Gud, då kan du också det. Jag bara vet det. För Gud är så fantastisk.



Here I am before You, falling in love and seeking Your truth
Knowing that Your perfect grace has brought me to this place
Because of You I freely live, my life to You, oh God, I give

So I stand before You, God
I lift my voice cause You set me free

So I shout out Your name, from the rooftops I proclaim
That I am Yours, I am Yours

All the good You've done for me, I lift up my hands for all to see
You're the only one who brings me to my knees
To share this love across the earth, the beauty of You holy worth

So I kneel before You, God
I lift my hands cause You set me free

So I shout out Your name, from the rooftops I proclaim
That I am Yours, I am Yours

All that I am, I place into Your loving hands
And I am Yours, I am Yours

Here I am, I stand, with arms wide open
To the One, the Son, the Everlasting God

1 kommentar:

Vattenslangen sa...

Du ger hopp med dina ord. Tack så mycket för att du skrev igen. Tack!