söndag 3 april 2011

Inte så bra idag

Idag är jag så trött. Det är som att kroppen har lagt av och minsta lilla ansträngning tar all ork, all kraft. Låg i sängen till kvart i tolv - först då gick jag upp och åt lite. Påbörjade min städning och lade disken i blöt. Satte mig i soffan för det kändes så konstigt och där har jag legat tills för en kvart sedan. Det är som att det drar inne i kroppen på mig och som att hjärtat slår lite, lite för fort.

Nu har jag börjat diska men får ta det i etapper. Kan inte tänka på att jag ska plocka i ordning och städa hela lägenheten också - det blir alldeles för stort. Får ta en sak i taget. Först plocka i sovrummet, sedan vardagsrummet och sist köket. Toaletten och hallen blir någon gång däremellan. Sedan fram med dammsugaren och moppen, för jag måste städa. 

Det retar mig när jag mår så här. Tänker - har jag inte kommit längre? Fast det vet jag att jag har gjort. Jag vet att det här bara är ett tillfälligt bakslag. Det har bara varit lite mycket ett tag. Jag behöver vila just nu, men jag behöver också göra i ordning här hemma. Ska bara hitta balansen i det. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är inte ensam kära du.. omsluten i förbön och högt älskad av han som vill ha dig nära..kram

Vattenslangen sa...

Ja vännen. Beundrar dig ännu mer när du är ärlig. Allt är inte alltid jättelätt. Men vi tror på en Gud som bär igenom. Det är jag tacksam för. Önskar dig Guds goda kärlek! Kram från Ulrika