onsdag 30 december 2009

Nytt år - nya möjligheter

Om bara några timmar är det ett nytt år. Vi skriver 2010 och man brukar säga "nytt år, nya möjligheter". Men vad innebär det då? Är det att man ska blunda för det som har varit? Att se på det som något gammalt? Eller är det att man hela tiden ska sträva efter nya saker - nya lösningar på situationer?

För min del så innebär det att jag kan se på framtiden med tillförsikt. Att det som kommer inte behöver vara som det alltid har varit.

Jag vet inte hur många nyårslöften som jag avlagt bara för att bryta dem några dagar senare med en unken känsla av att jag har misslyckats - än en gång. Men för Gud är ingenting omöjligt och om man tar med sig Honom i sina beslut så kanske man kan få lite hjälp på traven. Löftet, eller kanske önskan man har om ett bättre liv - kan infrias. Det är ingen omöjlighet även om det kanske kan kännas så.

För när det är som mörkast - kom ihåg att för Gud är inget omöjligt.

Inga kommentarer: