tisdag 29 december 2009

fortsatt sjukrivning

Mitt inre är något lugnare. Har träffat min läkare nu och jag blev sjukskriven ytterligare en månad. I slutet av januari blir det vårdplanering och om det känns ok så går jag tillbaka på några procent annars blir det fortsatt sjukskrivning ytterligaren en månad.

Är helt slut nu. Nacken knakar och värker. Men någonstans känner jag mig lättad. Jag blev tagen på allvar. Jag kan luta mig tillbaka på hennes ord att hon inte tyckte att det var tillräckligt ok. Hon var glad att se mig för hon såg en förbättring och hon var imponerad över det, men hon tyckte inte jag skulle tillbaka till jobbet nu.

Och ändå tror jag att jag förskönade mitt status lite. Jag sa inte de allra värsta stunderna. Jag berättade lite, men inte allt. Men det känns ändå bra.

Inga kommentarer: