tisdag 15 december 2009

en vändpunkt

För första gången sedan jag blev sjuk känner jag att det kommer att ordna sig. Sedan några timmar tillbaka är hopplösheten borta. Meningslösheten lyser med sin frånvaro och jag känner mig lugn. Vet att det kommer att bli bra. Vet att jag inte behöver oroa mig i förskott utan att jag kan ta det som det kommer.

Det sägs att man måste nå botten innan det kan vända. Jag tror att det ligger en sanning i det. Och jag tror även att jag har nått min botten. Så tufft som det har varit de senaste veckorna - det önskar jag ingen.

Men idag är första dagen som jag har kunnat prata om mitt jobb utan att känna mig pressad och stressad. Istället har jag idag känt att jag saknar dem. Idag är också första dagen då jag inte har känt mig hotad när jag har fått råd. Jag har inte gått in i försvar utan jag har kunnat ta till mig det som de har sagt.

Jag tror inte att allt kommer att gå spikrakt från och med nu. Men jag tror att jag har nått en vändpunkt.


Inga kommentarer: