söndag 24 maj 2009

I mina ögon

Tänk om du kunde låta mig vara den trygghet som du så förtvivlat söker efter. Att du kunde förstå att jag inte vill dig något annat än det allra bästa. Jag vet att du inte haft det lätt. Jag vet att du blivit sviken av så många och att du har svårt att lita på människor.

Jag vet att du är besviken och sårad. Du är egentligen alldeles för ung för att ha de erfarenheterna som du har. Jag kan inte förklara för dig och jag kan heller inte ge dig något svar på varför just du har det liv som du har haft.

Jag håller med dig - livet är inte rättvist. Det är heller inte enkelt. Det kommer det förmodligen aldrig att vara.

Jag kan inte lova dig att allt ska bli bra. Jag kan inte lova dig att resten av ditt liv kommer att vara smärtfritt.

Men jag kan lova dig att jag aldrig någonsin kommer att lämna dig. Jag kommer för alltid att vara nära dig, älska dig, hålla om dig och lyssna på dig. Jag kommer att torka dina tårar när dina ögon svämmar över. Jag kommer att stryka dig över ryggen när din saknad av tårar får din bröstkorg att sprängas av ångest.

Jag kommer alltid att älska dig. I mina ögon är du så vacker. I mina ögon är du så värdefull. Du är den jag har närmast mitt hjärta.

För du är min älskade!

/Gud

Inga kommentarer: