tisdag 5 maj 2009

Tron

Ibland kan jag tycka att det vore så skönt om livet bara flöt på. Att Gud kunde knäppa med sina fingrar och på ett ögonblick var allt bra.

Men så funkar det ju inte och jag kan tycka att det är lite konstigt. Eller inte konstigt kanske, mer orättvist och jag förstår det inte riktigt. Han är ju allsmäktig så varför kan Han inte göra något?

Men när jag tänker efter lite till inser jag att Gud aldrig har lovat att allt ska vara smidigt bara för att man tror på Honom. Det är inte en väg att hitta ut ur livets alla motgångar och det är ingen garanti för att få en trygg och säker livsresa.

Det tron handlar om är att lita på att Gud är den Han är och följa Honom ut i det okända. Det handlar om att oavsett hur mitt liv ser ut, så är jag inte ensam. Det handlar om att lägga sitt liv i någon annans händer, släppa kontrollen och lita på att Han älskar dig och vill dig väl.

Det är vad tron handlar om...

1 kommentar:

ejja sa...

sant syster, ack så sant..