onsdag 13 maj 2009

Igenkänd


Mitt ibland alla andra, ibland allt som bara ser rörigt ut. Där ser Du mig. Du skulle känna igen mig ibland tusen andra för Du har skapat mig och Du vet varje liten detalj.

Jag kan känna mig lugn och trygg för Du ser mig. Du lämnar aldrig min sida för Du älskar mig.

Just därför kan jag vila. Trots allt, igenom allt kan jag vila för Du har allt i Din hand. Du håller mig i Din hand.

Du håller om mig när jag behöver det. Du sitter bredvid mig när jag behöver det. Du är tyst när jag bara vill ha sällskap. Du viskar ömt orden som jag behöver höra.

Vetskapen att Du alltid kommer att älska mig och att Du aldrig kommer att glömma bort mig - det ger mig frid. Det ger mig visshet om att allt kommer att ordna sig till det bästa. För Du är med mig...

Inga kommentarer: