söndag 10 maj 2009

Gå på vatten

Gud - varför är det så svårt? Om och om igen försöker jag släppa taget, släppa på mitt kontrollbehov, men jag kommer tillbaka till det. Klamrar mig desperat fast vid mina försök att själv styra och ställa och ha ordning på tillvaron.

Men jag orkar inte längre med det. Ändå försöker jag...

Jag vet att jag måste släppa kontrollen och lita på Dig. Jag måste tro på det som Du säger. Men Du vet att jag har svårt med den biten. Jag bygger mitt liv och min tillvaro på fakta - jag tycker om det som är konkret och tydligt. Du är inte det...

Och det är väl därför som jag får det lite svårt. Jag försöker få något som handlar om att tro till något greppbart. Nästan märkligt att jag är kristen och har den tro jag har.

Men jag kan inte komma ifrån att jag ändå tror på Dig. Du betyder så mycket för mig och jag måste väl helt enkelt lära mig att lita på Dig. Att inte bara gå på det tydliga - det som jag ser.

Jag behöver lära mig att gå på vatten. Gud - vill Du hjälpa mig?

1 kommentar:

Hilda sa...

jag saknar dig raring. du kan göra vatten till vin med dina ord.

<3