onsdag 5 november 2008

Så nära

utan hopp finns ingen framtid
utan tro på framtiden finns ingen mening
utan mening tar den förlamande apatin över
den förmörkar hela din tillvaro

meningslösheten tar död på din själ
ditt inre
ditt liv

i panik söker ditt innersta efter något att fästa blicken på
någon att hålla fast vid

tron på framtiden har blivit förödande
den har förvandlats till misstro
och misstron har fått en förkrossande kraft
en förlamande kraft

det enda man kan lita på och nånstans hoppas på
är att Gud är densamme

mitt i allt mörker
mitt i all ångest är Han där
så nära

Han ersätter ångestens iskalla kraft med sin värme
med sin kärleksfulla omfamning
Han andas liv i din trötta själ

Han viskar stilla...

jag är här
ditt liv har en mening
det finns hopp
det finns något mer än det du just nu ser
så tills du ser det själv ska jag se det åt dig

jag håller dig nära mig

alltid...

Inga kommentarer: