söndag 23 november 2008

Rätt ordning

Ibland önskar jag att jag visste mer om vad som ska hända i mitt liv. Och jag önskar att jag förstod varför en del saker händer och varför jag har med mig erfarenheter som jag egentligen gärna vore utan.

Nu är det ju inte så. Jag vet bara en liten bit vad som ligger framför och det gör mig så frustrerad ibland. Och jag kan ibland inte få ihop mitt förflutna med nuet.

Men när jag satt och funderade förut på det här, insåg jag att det är ju så det fungerar.

Man ser bara en liten bit i taget och du ser den bit som är på tur.

När du läser en bok så börjar du ju inte med slutet. Du börjar från början och du får ge dig till tåls de timmarna det tar för dig att nå fram till slutet. För du måste få ihop historien i rätt ordning. Ibland kan det vara så att du inte förstår det som händer i mitten av historien, det verkar helt ologiskt. Men om du fortsätter läsa så kommer du förmodligen så småningom nå fram till den punkt i boken där du förstår vad som hände för ett litet tag sedan. Det ologiska och märkliga får sin förklaring.

Jag har inte alltid förstått varför saker och ting har hänt i mitt liv, men om jag lägger undan det för ett litet tag och fortsätter leva, kan jag märka att snart så får det sin förklaring. Allt måste bara hända i rätt ordning...

Kram Cece

Inga kommentarer: